-
Az anyu én vagyok!
NÓGRÁDI GÁBOR
AZ ANYU ÉN VAGYOK!
(Ifjúsági komédia)
Díszlet- és jelmeztervező: Kiss Gabriella
Dramaturg: Szokolai Brigitta
Zeneszerző: Kazár Pál
A filmbejátszások készítői: Silló Sándor, Dózsa Márk
Ügyelő: Lengyel János
Súgó: Apjok Rodica
Rendezőasszisztens: Rajkó Balázs
Rendező: Harsányi Sulyom László
________________________________________
Köszönjük a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság és a Jósa András Oktatókórház segítségét!
________________________________________
Ki ne álmodott volna arról, hogy néhány órára imádott kedvence bőrébe bújhat, hogy igazi sztárként léphet fel a világ koncertszínpadain, hogy millió kéz lendül a magasba, amikor bevágja a bal felsőbe a mindent eldöntő gólt? Vagy legalább legálisan próbálhatja fel az Anyu menő cuccait? Utóbbi lehetőség adatik meg Mesinek és Anyunak, amikor Tata nagyszabású kísérlete nyomán néhány órára testet cserélnek. A jó mókának tűnő „csereberéből” azonban majdnem komoly baj lesz, amikor kiborul a visszaváltoztatáshoz szükséges metamorfolaj…
Kritikák
Modern mese Mesiről, Tatáról és a fociról
Amikor Mangó, az (élő) kutya átszalad a színen, majd később megjelenik Tejföl, az (élő) macska: úgy érzem, borítékolható a siker.
Nógrádi Gábor 2013-as regényében, illetve az abból készült színdarabban minden adott ahhoz, hogy a fiatal nézők ne csak jól szórakozzanak, hanem a főszereplők kalandjaiban magukra ismerjenek.
Aki nem ő
A nyíregyházi születésű író „ifjúsági komédiája” (dramaturg: Szokolai Brigitta) modern mese Mesiről, Anyuról, Tatáról – és a fociról. Mese arról, hogy voltaképpen senki nem az, aki, hanem őriz magában valakit, aki nem ő. Bonyolult? Miként az a szereplők szövevényes viszonyrendszere, hiszen bonyolult maga az élet, amelyben – minő furcsa véletlen! – megtörténik az átváltozás. Nógrádi munkája világirodalmi előképeinek felsorolásától most eltekintünk, hogy inkább a bemutató erényeire koncentrálhassunk.
Tata a magasban
Az anyu én vagyok! élvezetes játék arról, mi történik, ha a tudós nagyapa boszorkánykonyhájában átváltoztatja lányát és unokáját: Mesiből lesz Anyu, Anyuból pedig Mesi. A szerepcserék kitűnő színészi lehetőségeket kínálnak: Horváth Réka elragadóan és sokszínűen formálja meg Mesit, miként Sirkó Eszter magával ragadó módon láttatja a kiskamaszt és annak anyukáját is. (A szöveg több helyütt él azzal az ötlettel, hogy a párbeszédek mintegy „lebegnek” a két figura között…) Az efféle lebegést jól használja ki Kiss Gabriella látványterve: Tata a magasban mesterkedik, míg „teremtményei” itt lenn csetlenek-botlanak. A Silló Sándor és Dózsa Márk által forgatott (filmtörténeti asszociációkat is mozgósító) fekete-fehér filmbejátszások sikeresen sokszorozzák meg a nézői esztétikai tapasztalatait.
Üde szórakozás
Harsányi Sulyom László mozgalmas előadást rendezett: a fiatalos pörgés bohózati elemekkel tarkított hevülete munkáját könnyen átlendíti a dialógusok esetenkénti felnőttesebb filozófiáján is. Jelentős teret enged a színészi jelenlétnek: Bárány Frigyes gazdag művészi eszköztárral jeleníti meg az el nem ismert, titokban kísérletező Tatát, akinek (áltudományos) akciója kis híján nagy bonyodalmakat okoz. Szinte végig jelen van a színen; nemcsak generálja az eseményeket, hanem humorával elősegíti a történet drámába fordulásának feloldását is. Alakítása igazi élmény! Partnerei, Gyuris Tibor, Fellinger Domonkos, Jenei Judit, Munkácsi Anita, Mészáros Márton, Mátrai Lukács Sándor, Bánhidi Krisztián egy-egy sajátos színfolttal egészítik ki a Nógrádi-komédia világát. Az anyu én vagyok! üde szórakozás, amelyben nemcsak a kiskamaszok láthatják meg önmagukat, hanem szüleik is…
Karádi Zsolt
Bemutató:
2014. október 18. (szombat) 19 óra
Móricz Zsigmond Színház, Nagyszínpad